................................................

I am the author of my life

Unfortunately I'm writing in pen

and I can't erase my mistakes

Sunday 9 October 2011

Why,When,from Who,and Where..i got this nickname OSHIN.

Assalamualaikum..

Entry aku kali ni...macam title di atas leeewww..hohoho.
aku banyak nickname la.Tapi,yg selalu menjadi kontoversi..nickname ni lah.OSHIN.-.-'
sebab ramai sgt org tanya.kenapa OSHIN?apsal?nama yg mak bapak kau bagi x bagos ker?
haih.soalan mintak foot soup wahai mulot puaka!
well guys,for ur information..aku bangga weh dgn nama yg parent aku bagi..EZAIHAH BINTI ADNAN.!
because...korang pernah jumpa and dengar nama macam aku ni?? :)
aku sendiri pon x pernah dengar lagi nama seunik ni ok.^^*sila muntah reramai cepat!*
Aku x tau makna nama aku.but,it is better than i got a name with a bad meaning.isn't?
*Alhamdulillah.thanks Puan.Ibu and Encik.Ayah :').*


Ok ok..meh aku citer..macam mana aku dapat nama oshin ni.
Erm..aku dapat nama ni dari nenek aku la brader kreatif nenek aku ni.
she is calling me oshin..because..* ni dari cerita die ok.tiada rekaan*
sebab she said masa aku kecik2 dulu...muka aku macam ANAK JEPON,MATA SEPET,PIPI BLUSHING.-.-''.And that time also ada cerita jepon kat TV yang tajuk nye OSHIN.

tang ni,aku xtau mana yg sepetnyer.tembam ade ler....

tang ni,memang terserlah kesepetan mata wa...-.-


yang ni jangan cakap lah.memang x nampak biji  mata da-.-



Halamak!oshin?*korang pernah tengok x cerita tu kat TV??.Aku pernah tengok tajuk cerita tuh kat TV masa iklan.cerita tu ditayangkan semula tahun lepas if i'm not mistaken.
haaaa...dari situ lah nenek aku ni panggil aku oshin.bukan aku suka2 letak..-.-''
Tapi,bile dah besar,mata aku besar.macam nih..O.O..*keje nak menipu jer*
dari sumber ibu aku pulak..lagi lah menyayat usus..ibu cerita dulu sampai ada keluarga cina mintak aku kat ibu.nak buat anak angkat.giler ke hape??.-.-''.dari sumber ayah aku pulak..dia cakap die kutip aku kat Pengkalan Kempas,Melaka.dekat situ penempatan orang cina.erghhh.lagi dasyat!.dia cakap aku di kutip.-.-''.
well guys,tu lah al-kisahnyaaa..
sebab tuh dari FB,Twitter,Blog,Skype and etc aku letak oshin as my current name.tapi,aku still letak nama penuh aku as alternative name.untuk memudahkan kawan2 aku search nama aku.:).tapi masih ade lagi orang yang x tau sebot nama aku.haih.Rasa cam nak pelangkong je sekor2.-.-.k.bai.!

Name: EZAIHAH
Common nickname : Zai
Home nickname : -   *rahsia.yg da tau diam*
Nenek aku bagi nickname : Oshin
Father's friends bagi nickname : Amoi
Cekgu Tuition bagi Nickname : E..only-.-
Kawan2 mase kerja dekat hotel bg nickname : Ija
Others called me with this nickname : Eza, Zaza, Jee, Zeha


*hangpa panggil je lah ikot sedap mulot hangpa..asalkan yang sedap telinga aku ni dengaq.k.bye!




www.tips-fb.com

6 comments: